SportCie ’19-’20

Bevoorrecht ben ik, om U in dit beknopte stukje tekst een inzicht te geven in de oranje invloed van deze toch wel vrij schattige commissie.

Wij als SportCie zijn hier om ervoor te zorgen dat je tijdens je studenten periode ook nog eens iets anders doet dan kennis of pils harken. Namelijk je lekker de peentjes zweten. Alhoewel het concept vrij makkelijk bereikt kan worden kiezen wij graag voor wat minder orthodoxe vormen van zweetproductie. Zo wordt ernaar gestreefd om de doorsnee bewegingswetenschapper kennis te laten maken met wat minder doorsnee sporten. Dit kan van gek (curling) naar gekker (indoor cliffdiving) naar vrij basic (hardlopen). Maar leuk dat U over hardlopen begint want ook dit is een groot terugkerend thema binnen de SportCie. Jaarlijks doet de VIB namelijk mee aan de batavierenrace! Een estafette hardloop wedstrijd waarbij wij onze 25 meest elite, afgetrainde, meedogenloze en beruchte hardlopende snelheidsmonsters uitzenden naar het verre Enschede om een topnotering binnen te slepen. Als laatste en tweede grote terugkerende thema, ook wel het kersje op de taart vol met VIB-activiteiten, wordt er jaarlijks door ons een tripje naar wat bergen met sneeuw georganiseerd. Oftewel WINTERSPORT, om van pistes af te sjezen en beginnende skiers te ontwijken, en natuurlijk om hierna te kijken wie er het langste kan après-skiën. Om dit vervolgens een week lang elke dag op dezelfde volgorde uit te voeren!

Nu hoor ik U denken ‘huh vet veel werk, wie gaat dat nou weer voor z’n lol doen?’. Dit wordt medemogelijk gemaakt door onder andere 2 ervaren SportCieleden die al een tijdje in de running zijn, Namelijk Didi (sponsorcoördinator) en Martijn (StrafCo). Een klein jaar later zijn hier Bob (voorzitter), Maartje (sponsorcoördinator) en Rick (penningmeester) bij aangesloten. En dit jaar zijn wij compleet geworden door de komst van Lima (secretaris), Milan (promotiecoördinator) en Rens (sponsorcoördinator). Allemaal onder toezien van yang ernst a.k.a Ernie (mascotte/spirit animal).

Stel dat U denkt dat het gekker kan dan indoor cliffdiven of andere vragen hebt, schiet ons dan gerust een mailtje op sportcie@vereniginginbeweging.com, deze worden gewaardeerd en wij zullen er met alle liefde op reageren!

Een oranje wangkusje

De SportCie 19’-20’

Boven v.l.n.r.: Bob Goedbloed, Rens Oteman, Martijn Admiraal, Milan le Bruin, Rick van Slobbe
Onder v.l.n.r.: Maartje de Craen, MaaykeWouters, Lima van de Ven