SportCie ’17-’18

Wat veel mensen niet weten is dat van origine de officiële Nederlandse vlag , zoals deze van 1579 tot 1937 is gepresenteerd, oranje-wit-blauw was. ‘De Prinsenvlag’ liet daarmee subtiel zien dat oranje ten alle tijden boven zal staan, het is daarom dat anno ’17-’18 de oranje wimpel aan de hedendaagse rood-wit-blauwe vlag aan de top van de vlaggenmast wordt bevestigd.

Niet alleen in de historie der Nederlanden, maar ook bij de V.I.B., herhaalt de geschiedenis zich. Wij presenteren u dé SportCie, oranje van kleur, officieel al 6 jaar op rij de leukste commissie van deze vereniging en staat daarmee ook bekend als  ‘SportCie HOOGH!’. Dit zal ook trouw uit volle borst worden geroepen, om duidelijk te maken dat de SportCie werkelijk boven alles staat. “Maar hoe komt het dat jullie zo ongelooflijk leuk zijn?” Wij leggen het uit.

Als SportCie buigen wij ons over alle sport-gerelateerde activiteiten waar je bij de V.I.B. aan kan mee doen. Niet alleen zorgen wij dat studenten geïntroduceerd worden bij nieuwe sporten, maar ook dat de leden sportverenigingen leren kennen in Amsterdam en omstreken waar zij hun lievelingssport kunnen beoefenen. Schijf je vooral voor elke activiteit in zodat jij na je doorsnee college mee kan doen aan sporten zoals rugby, honkbal, BMX, schaatsen, apenkooien, trampoline-trefbal, kanoën en volleybal. Naast deze doordeweekse activiteiten zorgen wij ook dat de V.I.B. elk jaar weer meedoet met de Batavierenrace, de grootste estafetteloop van Europa! Hier doen wij als een team van 25 man een weekend lang een poging om vanuit Nijmegen de eindstreep in Enschede te bereiken in een zo snel mogelijke tijd. Oh zijn we iets vergeten? Oja de wintersport, maar dat is toch niet zo interessant. Dat is eigenlijk alleen maar een dikke week lang de liefde bedrijven met poederbesneeuwde bergen met je snowboard of ski’s, avonturen beleven zowel op als naast de piste en elke dag de aprés-ski bar zonder moeite uitspelen omdat het één groot feest is.

Dit jaar heeft de SportCie 4 prachtige, sportieve, nieuwe leden erbij.  Daar waar Axel (voorzitter), Simone (penningmeester), Maaike (spoco) zijn gebleven, hebben dit jaar Tim (secretaris), Maayke (spoco), Martijn en Laura (actieve-leden) ons prachtige, oranje team versterkt. En met Ernie als mascotte en woordvoerder  van het Oranje Fonds, is ons doel om dit jaar weer fantastische activiteiten op de agenda te zetten.  Heb jij nog een super leuk, sportief idee, of beoefen jij een sport die veel meer aandacht verdient dan dat het krijgt? Mail dan alsjeblieft naar sportcie@vereniginginbeweging.com, inzendingen worden sterk gewaardeerd en verder zien wij jullie graag terug op onze activiteiten.

Ps. Wist je dat sporten heel goed gecombineerd gaat met een klein biertje?

Oranje liefde,

Veni  Vidi SportCie