SportCie ’18-’19

Oranje is een kleur die verbindt. Een feestje vieren of lekker sporten doe je niet alleen, maar samen. Oranje geeft het gevoel van geborgenheid, oranje moedigt de levenslust aan en oranje brengt vuur en vreugde. Het is dan ook niet voor niets dat de kleur oranje de SportCie vertegenwoordigd.

Als SportCie zorgen we bij de V.I.B. voor de meest sportieve, leuke, uitdagende en bovenal gezellige activiteiten. We laten de studenten kennis maken met nieuwe sporten, maar we nemen ze ook mee naar verschillende sportverenigingen in en rondom Amsterdam waar ze hun lievelingssport kunnen beoefenen. Kom dus vooral naar onze activiteiten zodat je na je saaie colleges mee kan doen met rolstoelrugby, boulderen, apenkooien, kanoën, schaatsen, BMX, honkbal, trampoline-trefbal of zelfs frisbeeën. Naast deze bijzondere en fantastische activiteiten buigt de SportCie zich ook over de Batavierenrace. Bij deze elle lange estafetterun van Nijmegen naar Enschede rennen we elk jaar onze longen uit ons lijf. (Bijna) elke kilometer wordt uitgerend en dat wordt gevierd met het grootste studentenfeest van de Benelux waarna we lekker in slaap vallen in een klein tentje. Als laatste neemt de SportCie de V.I.B. ook elk jaar mee naar de bergen die vol liggen met poedersneeuw. De wintersport! Skiën en snowboarden tot de beentjes breken, genieten van de beste apres-ski bar en elke avond de Yeti uitspelen.

Dit jaar heeft de SportCie 3 sportieve, leuke en gezellige nieuwe leden erbij.  Daar waar Simone (voorzitter), Laura (penningmeester), Maayke (sponsorcoördinator) en Martijn (notulist) zijn gebleven, wordt ons prachtige oranje team dit jaar versterkt door Bob (sponsorcoördinator), Maartje (promotiecoördinator) en Rick (actief lid). Het is ons doel om dit jaar weer geweldige activiteiten te organiseren en dit moet zeker lukken met Ernie als mascotte.

Heb jij nog een sportief idee of beoefen jij een sport die veel meer aandacht verdient dan het krijgt? Mail dan alsjeblieft naar sportcie@vereniginginbeweging.com, inzendingen worden sterk gewaardeerd en verder zien wij jullie graag terug op onze activiteiten.

Oranje liefde,
SportCie

Ps. Wist je dat sporten heel goed gecombineerd gaat met een klein biertje?

Boven v.l.n.r.: Rick van Slobbe, Bob Goedbloed, Martijn Admiraal
Onder v.l.n.r.: Maartje de Craen, Simone Berkelmans, Maayke Wouters, Laura Burgers